Q4 Inc. (Q4), een toonaangevend communicatieplatform voor kapitaalmarkten, heeft de eerste fase aangekondigd van nieuwe producten om de manier te standaardiseren waarop beursgenoteerde ondernemingen informatie kunnen leveren over hun inspanningen op het gebied van milieu en maatschappelijk verantwoord ondernemen (ESG).
In een tijd waarin op grote schaal gegevens worden verzameld, beleggers steeds meer de nadruk leggen op ESG en de regelgeving hieromtrent steeds strenger wordt, staan beursgenoteerde ondernemingen voor de uitdaging hoe ze het beste kunnen communiceren over hun maatschappelijke impact en duurzaamheidsprogramma’s. Ook beleggers worden belast met het filteren van de enorme hoeveelheid ESG-gerelateerde informatie die relevant is voor hun beleggingscriteria. Vanwege zijn diepgaande betrokkenheid bij ESG, zowel als organisatie als namens zijn klanten, heeft Q4 het eerste van een aantal nieuwe producten geïntroduceerd waarmee beursgenoteerde ondernemingen hun ESG-verhaal effectief kunnen vertellen in een format dat voor beleggers beter te behappen is.
In samenwerking met zijn toonaangevende klanten heeft Q4 een aantal sectorgerichte best-practice-sjablonen opgezet voor corporate websites en virtuele ESG-beleggersdagen. De door Q4 aangeboden ESG-website omvat zowel een sjabloon van een enkele pagina als van vier pagina’s. Deze kunnen rechtstreeks worden geïntegreerd in bestaande investor relations en corporate websites, of als een op zichzelf staande bestemming worden opgezet om beleggers proactief te betrekken bij het beleid en de initiatieven van de onderneming op het gebied van maatschappelijke impact.
Naast ESG-websites heeft Q4 zijn toonaangevende technologie en waardevolle expertise op het gebied van virtuele evenementen gecombineerd om beursgenoteerde ondernemingen te ondersteunen bij het organiseren van aansprekende virtuele beleggersevenementen gericht op ESG. Door gebruik te maken van de inzichten en best practices van evenementendeskundigen die jaarlijks meer dan 4000 evenementen organiseren, stelt Q4 bedrijven in staat hun ESG-verhaal aan beleggers te vertellen met behulp van videostreaming, multimedia en branded consoles.
“We zijn ons ten volle bewust van het belang van ESG voor alle belanghebbenden, en dus is Q4 enthousiast over het feit dat het de grote verscheidenheid aan informatie die wordt verzameld, kan stroomlijnen en standaardiseren, en op een duidelijke en bruikbare manier aan de markt kan rapporteren,” aldus Darrell Heaps, CEO van Q4. “We willen graag de onzekerheden over hoe en wat te communiceren wegnemen, door sjablonen op te stellen die de meest relevante ESG-componenten van elke beursgenoteerde onderneming weerspiegelen. Uiteindelijk geloven we dat dit het voor beleggers gemakkelijker zal maken om deze informatie over verschillende activa te vinden, beoordelen en vergelijken, terwijl de uitgevende partijen worden geholpen om de juiste beleggers aan te trekken.”
Vooruitblikkend is Q4 van plan om de komende kwartalen deze reeks aan te vullen met andere innovatieve ESG-oplossingen, met als doel dit communicatiekanaal tussen beursgenoteerde ondernemingen en de kapitaalmarkten verder te verrijken.
Over Q4 Inc.
Q4 Inc. (Q4) is een toonaangevend communicatieplatform voor kapitaalmarkten dat de manier waarop beursgenoteerde ondernemingen, beleggers en investeringsbanken beslissingen nemen ingrijpend verandert. Dankzij het platform kunnen zij op efficiënte wijze elkaar ontdekken, communiceren en relaties aangaan. Het end-to-end technologieplatform van Q4 faciliteert interacties op de kapitaalmarkten via de IR-websiteproducten, oplossingen voor virtuele evenementen, een klantrelatiebeheeroplossing voor kapitaalmarkten en tools voor aandeelhouders- en marktanalyse. Het bedrijf is een vertrouwde partner voor meer dan 2400 beursgenoteerde bedrijven, waaronder de helft van de S&P 500-bedrijven. Q4 is gevestigd in Toronto en heeft kantoren in New York en Londen.