Volgens een rapport van het agentschap Finn, dat de belangrijkste Belgische bedrijven evalueert op het vlak van hun communicatie rond hun CO2-uitstoot, rapporteren 51 van de 55 ondervraagde bedrijven over duurzaamheid in hun bedrijfscommunicatie. De beste leerlingen van de klas? AB InBev, UCB, Solvay, Bel 20 en Colruyt.
Het agentschap Finn wou de manier waarop de belangrijkste Belgische bedrijven communiceren over hun CO2-voetafdruk en hun plannen om de CO2-uitstoot te verminderen, onder de loep nemen. Om dat te doen heeft het de duurzaamheidssituatie van 55 bedrijven waarvan het kapitaal voor het merendeel in Belgische handen is nauwkeurig geanalyseerd. En wat blijkt? 51 onder hen rapporteren over duurzaamheid in hun bedrijfscommunicatie.
Hoewel dat 70% van de bedrijven weliswaar indicatoren over hun emissies verstrekt, geven velen onder hen slechts gedeeltelijke cijfers, waardoor dus slechts een gedeeltelijk beeld verkregen wordt van de duurzame implicaties van het bedrijf. Slechts 50% van de bedrijven publiceert een nauwkeurig verslag met de nodige cijfers en een derde deelt zijn doelstelling wat CO2-reductie betreft. Onder de bedrijven die het best presteren op het vlak van duurzaamheid vinden we Bel 20, UCB, AB InBev, Solvay en Colruyt.