Plan Nederland eindigde dit jaar voor Red een Kind en Stichting Opkikker en ontvangt 50.000 euro. Mama Alice kreeg de prijs (15.000 euro) in de categorie kleine fondsenwervende instellingen. In de categorie social enterprises ging de prijs (10.000 euro) naar FairMail. Voor het eerst dit jaar werd de publieksprijs (25.000 euro) voor meest impactvolle boegbeeldproject uitgereikt. Deze is gewonnen door Terre des Hommes met het project Sweetie.
Score 6.8
Dit jaar dongen voor het eerst ook social enterprises en boegbeeldprojecten van goede doelen mee naar de prijs. Door goede doelen en sociale ondernemingen te stimuleren transparanter verslag te doen van hun activiteiten en impact, vinden zij beter aansluiting bij publiek, donateurs en investeerders. In totaal deden 138 goede doelen en 60 sociale ondernemingen een gooi naar De Transparant Prijs 2015. De jury kijkt naar criteria als compliance, maatschappelijk resultaatverantwoording en communicatie. Gemiddeld scoorden zij een 6,8 (vorig jaar 6,7).