Vodafone Nederland publiceert vandaag het maatschappelijk verslag 2004 ?Zorgvuldig zakendoen met passie?. Als wereldwijd marktleider op het gebied van mobiele communicatie wil Vodafone ook op maatschappelijk vlak een voortrekkersrol vervullen. Het maatschappelijk verslag 2004 laat zien hoe Vodafone Nederland dat doel in het afgelopen jaar heeft nagestreefd: in de manier van zakendoen én via een aantal maatschappelijke initiatieven. De focus van Vodafone is daarbij vooral gericht op de bescherming van het milieu, de plek van mobiele telecommunicatie in de samenleving en de manier van zakendoen van Vodafone.
Initiatieven en toepassingen
Aandachtsgebieden binnen het maatschappelijk verantwoord ondernemen programma van Vodafone zijn onder meer, maatschappelijke betrokkenheid, privacy en beperking van de afvalstroom, onder meer door een recyclingprogramma voor gebruikte toestellen. Vodafone ontwikkelt verder verantwoorde en innovatieve toepassingen van producten en diensten in bijvoorbeeld de medische wereld en het onderwijs. Ook ondersteunt het bedrijf een aantal goede doelen, met name voor kinderen en natuur en milieu.